برند شخصی به شما این فرصت را می‌دهد تا مهارت و قدرت خود را به مشتریان فعلی و بالقوه خود نشان دهید. بیشتر افراد برند شخصی را با یک نام و یا یک لوگو تعریف می‌کنند، اما چیزهای فراتر از اینها در آن وجود دارد.

 

شاید فکر کنید ایجاد یک نام تجاری شخصی کاری دلهره‌آور و افسانه‌ای باشد و دقیقاً نمی دونید از کجا باید این کار را شروع کنید. اصلاً نگران نباشید در این پست میخواهم 10 قانون طلایی برای ساخت یک پرسنال برندینگ جذاب و منحصربه‌فرد را به شما آموزش دهم و در نهایت اهمیت داشتن برند شخصی (پرسنال برندینگ) را بررسی خواهم نمود. پس با من همراه باشید.

قانون اول: تمرکز داشته باشید.

خیلی از افراد وقتی صحبت از اخبار و مطبوعات می‌شود تمرکز ندارند و سعی می‌کنند” همه چیز برای همه باشند.” پس اول‌ازهمه تصمیم بگیرید که پیام اصلی شما چیست و به آن پایبند باشید.

 

باید تلاش کنید پیام و محتوای خود را با یک موضوع خاص سازگار نگه دارید تا برای جامعه هدف شما به‌یادماندنی شود.” هرچه برند شما متمرکزتر باشد، مردم راحت‌تر می‌توانند شما را به یاد بیاورند و وقتی زمان استخدام کارمند جدید فرامی‌رسد، نام تجاری شما همان چیزی است که آنها در خاطر دارند.

قانون دوم: اصیل باشید.

فراموش نکنید یک راه آسان برای داشتن نام تجاری شخصی وجود دارد و آن اصیل بودن است. زمانی که پرسنال برندینگ شما کپی باشد شک نداشته باشید که موفق نخواهید شد و مخاطبان خود را به‌راحتی از دست خواهید داد.

 

ویلیام هریس، کارشناس تبلیغات فیس‌بوک در یکی از سخنرانی‌های خود به این نکته اشاره کرد که: “اصیل باشید.  با اصیل بودن مدیریت روزمره برند شخصی شما بسیار راحت‌تر خواهد بود.” برند شخصی شما باید یک فیلتر روزانه ساده باشد که محتوا ایجاد کنید و با آن مخاطبان خود را پیدا کنید.

 

 در جایی دیگر جاستین وو، بنیان‌گذار CoinState می‌گوید: “قبل از شروع ایجاد نام تجاری در صنعت و یا  مهارت خود استاد باشید. آن‌وقت است که  محتوای شما به تقویت کیستی شما کمک می‌کند. ” اگر در یک زمینه مهارت زیادی داشته باشید، شهرت شما به‌تنهایی به شما کمک می‌کند تا نام تجاری موردنظر خود را بسازید.

قانون سوم: داستان برندتان را تعریف کنید.

تأثیر تعریف داستان را دست‌کم نگیرید. اگر مارک شخصی شما داستانی را روایت نمی‌کند، شما در حال حاضر نیمی از مخاطبان بالقوه خود را ازدست‌داده‌اید.”مؤثرترین استراتژی شخصی‌سازی این روزها ساختن یک روایت واقعی است – مونولوگ های تک کاراکتر  برای مارک شخصی شما خسته‌کننده  هستند. هیچ‌کس نمی‌خواهد صدای فریاد شما در مورد نام تجاریتان را در فضای خالی رسانه‌های اجتماعی بشنود، بنابراین داستانی در مورد نام تجاری خود ایجاد کنید که مخاطبان شما بتوانند با آن درگیر شوند احساسی از اعتبار آنلاین شما کسب می‌کنند.

 

یکی از بهترین روش‌ها برای بیان داستان استفاده از محتوای مکتوب یا فیلم است. شخصی‌ترین راه برای برقراری ارتباط ویدئو آنلاین است. به‌سادگی از تلفن هوشمند خود برای ارسال پیام ویدیویی به مشتریان خود، ایجاد ارتباط شخصی با مشتری‌های احتمالی و ارتباط با همکاران استفاده کنید. به‌هرحال، شما همیشه تلفن هوشمند خود را همراه دارید! “

 

قانون چهارم: ثابت‌قدم باشید.

 

ثابت‌قدم بودن بسیار شبیه به متمرکز بودن است. اگر به طور مداوم محتوا و صدای نام تجاری خود را ایجاد کنید، شناخته‌شدن شما بسیار آسان‌تر خواهد بود. “مطمئن شوید برند شخصی شما چه به‌صورت آنلاین و چه به‌صورت آنلاین ثابت خواهد ماند. ” سازگار بودن در ارتباطات و ظاهر خود را  نشان دهید. ناهماهنگی‌های کوچک  به‌راحتی می‌تواند اثربخشی برند شخصی را از بین ببرد. “

 

هنگام ساخت یک برند شخصی  مهم است که کانال‌های رسانه‌های اجتماعی شما در هر پلتفرمی یکنواخت بوده، از نظر بصری جذاب باشند و نمایانگر نوع نفوذی باشند که می‌خواهید داشته باشید. محتوایی منحصربه‌فرد که مردم بتوانند با نام تجاری شما ارتباط برقرار کنند و بدانند که این شما هستید. مثل عبارات واضحی که همیشه در انتهای ویدئوهایتان می‌گویید.

 

قانون پنجم: آماده شکست باشید.

بله شکست سخت است  و همه ما به‌طورکلی می‌خواهیم از آن اجتناب کنیم،  این طبیعت انسان است. بااین‌حال، برای داشتن یک برند شخصی موفق، باید شکست بخورید. من فکر می‌کنم داشتن یک شکست سخت خوب در جوانی مهم است. چیزهای زیادی از آن یاد می‌گیرید. زیرا باعث می‌شود شما به‌نوعی از آنچه ممکن است برای شما اتفاق بیفتد آگاه شوید و هیچ‌چیز وحشتناک‌تر از عدم تلاش از ترس شکست نیست!

 

شما هرگز موفق به کسب بهترین مارک تجاری نخواهید شد، مگر اینکه چند بار شکست بخورید و از منطقه راحتی خود عبور کنید. بهترین مارک‌ها همیشه از آزمون‌وخطا، اشتباهات و شکست‌های مکرر ناشی می‌شوند و نه از کمال فوری.

قانون ششم: تأثیر مثبت ایجاد کنید.

مهم نیست که شغل فعلی شما چیست، بر روی چه پروژه‌ای کار می‌کنید یا اولویت امروزتان چیست.  اما به‌خاطر داشته باشید تأثیری که شما بر دیگران می‌گذارید و تمام آنچه که داریم شهرت خودمان است و این مارک تجاری ماست، بنابراین برای یکدیگر عالی باشیم!

 

حفظ نگرش مثبت و کمک به دیگران به رشد سالم برند شما در طولانی‌مدت کمک می‌کند.

قانون هفتم: یک الگوی موفق را دنبال کنید.

افرادی که به برند شخصی علاقه‌مند هستند، باید مانند افراد مشهور و افراد بانفوذ که هر روز  به دنبال آنها هستند، خود را بازاریابی کنند. موفقیت یک برند شخصی اغلب ناشی از مطالعه روندها و افراد محبوب در شبکه‌های اجتماعی مختلف و سپس پیاده‌سازی آنها با پیچ‌وتاب است.

 

تجزیه‌وتحلیل خلاقانه و ایجاد روند می‌تواند در این مسیر به شما کمک کند، بهتر است به همهٔ شبکه‌های اجتماعی توجه کنید و تنها بر روی یکی از آنها متمرکز نشوید.

قانون هشتم: برند خود را زندگی کنید.

همان‌طور که قبلاً ذکر شد، یکی از راه‌هایی که می‌توانید ساختن نام تجاری شخصی را بر روی خود دشوار کنید، جداکردن برند از زندگی شخصی است. هنگام ایجاد یک مارک شخصی آسان‌تر این است که سبک زندگی و مارک واقعی شما یکسان باشد. برند شخصی شما باید جلوه‌ای اصیلی از هویت شما باشد و آنچه را که اعتقاد دارید تقویت کند. ” باتوجه‌به این نکته، نام تجاری شخصی شما نه‌تنها بازتابی از مجموعه عملکردهای شغلی مانند بازاریابی، امور مالی یا خلاقیت است؛ بلکه ایدئال‌هایی مانند رهبری متفکرانه یا مشاوره نیز است.

قانون نهم: اجازه دهید افراد دیگر داستان شما را تعریف کنند.

بهترین روابط‌عمومی روش دهان‌به‌دهان است. ایجاد مارک شخصی در حوزه عمومی از این قاعده نیز مستثنی نیست. برند شخصی داستانی است که وقتی در اتاق نیستید مردم درباره شما می‌گویند. پس در برندسازی  به‌طوری عمل کنید که مخاطبانتان مایل باشد داستان شما رو بازگو کنند.

قانون دهم: میراث خود را به جا بگذارید.

هنگامی که مارک شخصی خود را با شهرت و جامعه پشت سر آن ساختید، قدم بعدی این است که به میراثی که می‌خواهید از خود به‌جای بگذارید فکر کنید. کلیدواژه‌ها و اعمالی که می‌خواهید شناخته شوند چیست؟

 

بلیک جمی سون، هنرمند که پرتره‌هایی از قهرمانان معروف فن آوری و ورزش را طراحی می‌کند یادآوری می‌کند که ”ساختن برند شخصی بسیار بزرگ‌تر از ساختن یک تجارت است. زیرا تنها استراتژی ایجاد میراث است. “